غذاهای سنتی یاسوج برندسازی می شوند

معاون عمرانی استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت: غذاهای منحصر و مختص به استان وجود دارد، که باید با هدف برند سازی، ترویج و توسعه آن گام های مناسبی برداشته شود.

پژمان نیک اقبالی با اعلام این خبر افزود: برندسازی غذاهای سنتی با هدف شناخت فرهنگ غذایی و ترویج گردشگری استان انجام شود.

وی که  در جلسه کارگروه گردشگری استان صحبت می کرد افزود: بسیاری از غذاهای اصلی استان به دلیل بی توجهی به برند سازی  توسط دیگر استان ها به ثبت رسیده است.

نیک اقبالی گفت: غذاهای منحصر و مختص به استان وجود دارد، که باید با هدف برند سازی، ترویج و توسعه آن گام های مناسبی برداشته شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیل.ویه و بویر احمد گفت: تشکیل یک کارگروه ذیل کارگروه گردشگری با حضور افراد متخصص و کارشناس غذایی در زمینه آشپزی کمک مناسبی در زمینه شناخت و توسعه فرهنگ غذاهای استان را دارد.

وی افزود: لازم است گزارش عملکرد این کارگروه در کارگروه گردشگری استان ارائه شود.

نیک اقبالی با اشاره به طرح اکو موزه عشایری و روستایی،  عنوان داشت: ضرورت نیاز استان به اکو موزه در کارگروه گردشگری بررسی وتایید و مباحث کارشناسی طرح، محل سازه، امور زیربنایی و طرح توجیهی در کارگروه امور زیربنایی به نحو تخصصی بررسی خواهد شد.

دسته بندی‌ها:
منبع

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.